به نظر میرسد، در میان فهرستی از مسائل و مشکلات فراروی بخش های مختلف جامعه، چالش های حوزه فرهنگسازی «جدی تر»، «عمیق تر» و حل آن «مشکلتر» و «زمانبرتر» است و با این که همگان به ضرورت فرهنگ سازی بارها و بارها تأکید کرده اند، با وجود این از اطلاعرسانی به موقع، منسجم، هدفمند و فراگیر غفلت میورزیم و رفتار جمعی در این خصوص کمتر شکل گرفته است .
اصلاح الگوی مصرف نيازمند فرهنگسازي پايدار است و اين خود نيازمند راهكارهايي است تا همه افراد جامعه الزام رفتارهاي اصلاح مصرف را احساس نمايند و به تدريج اين اصلاح نهادينه شده ، به يك رفتار پايدار و نهايتاً به يك فرهنگ در تمامي عرصه ها تبديل شود.
از آنجا که عمل به الگوهای جدید مستلزم آشنایی و توانایی اجرای آن هاست، لذا موضوع آموزش به عنوان رکن اصلی فرهنگ سازی مطرح می شود. پروژه «آگاهی مصرف » به عنوان یکی از راهکارهای اجرائی اصلاح الگوی مصرف از طـریق سیستم های اطلاع رسانی رسانه ای، مبتنی بر تکنیک های مدرن تبلیغاتی (تبلیغات آموزشی) می باشد که با هدف آگاهی بخشی به جامعه، فرهنگ سازی و آموزش همگانی استفاده بهینه از کالا ها و خدمات در جامعه توسط مؤسسه آرین طراحی و تدوین شده و در حال اجرا می باشد.