#لاستیک_تیوپلس #دانستنی #بیشتر_بدانیم
امروزه از دلایل اصلی خودروسازان برای استفاده از چرخ های تیوبلس، ایمنی خودرو وجلوگیری از ترکیدن لاستیک است. در خودروهای امروزی به دلیل استفاده رانندگان از سرعت های بالا (بیش از ۱۰۰کیلومتردر ساعت) علاوه بر تیوبلس شدن چرخ ها; ارتفاع دیواره جانبی لاستیک ها نیز کاهش یافته است. علت آن برای جلوگیری از انعطاف زیاد لاستیک وگرم شدن آن است.
در صورتی که ارتفاع لاستیک زیاد باشد حرکت لایه های لاستیک باعث گرم شدن لاستیک می گردد.
چند پیشنهاد در مورد استفاده بهتر از لاستیک تیوپلس :
۱-تنظیم باد چرخ ها علاوه بر مزیت های اقتصادی آن نظیر بالارفتن طول عمرلاستیک،کاهش مصرف سوخت و… باعث بالارفتن ایمنی رانندگی می گردد.
۲-با توجه به این که کاهش و افزایش چند PSI فشار تأثیرات منفی دارد و اکثر گیج های باد آپاراتی ها، از تنظیم افتاده و نیاز به کالیبره شدن دارند، حتماٌ نسبت به تهیه یک گیج باد استاندارد برای تنظیم باد چرخ های خودروی خود اقدام نمائید.
۳-از تیوپ دار کردن چرخ ها خودداری کنید. مگردر شرایطی که لاستیک نو بوده و امکان پنچری به صورت تیوبلس نباشد که لازم است به عنوان چرخ زاپاس استفاده گردد.
۴-در سفرهای طولانی فشار باد لاستیک بین ۲تا۳ psi بیش تر از حالت عادی در شرایط رانندگی در شهر باشد.
۵-لاستیک ها را مرتباٌ زیر وسیله نقلیه جابجا کنید(سواری هر ۳۰۰۰کیلومتر وباری هر ۵۰۰۰کیلومتر)
۶-تعویض لاستیک زمانی است که عمق آج به ۶/۱ میلی متر رسیده باشد.
۷-توصیه می گردد روی هر خودرو از یک نوع لاستیک استفاده گردد. در صورتی که مجبور به استفاده از انواع لاستیک هستید، لاستیک های رادیال را در محورهای عقب استفاده نمائید.
۸-حرکات غیر عادی لاستیک از قبیل کشیدن به یک جهت و یا لرزش وغیره را جدی بگیرید.
منبع: امداد باتری